Halaman Rumah Aku

Nuffnang Ads

Pengikut

09 Jun 2011

adoiyyy!!!! period pain coming again....

waaaa.... tlg period pain lain... sakit siot perut aku ni... memulas semacam je rse cam nk je tuko perut lain... hasiy da nk bt mcm mna da lumrah alam bg kaum wanita...


ade yg xtau ke period pain 2 ape... ha klu xtau mai chek nk habaq kat hangpa sma...

Senggugut atau istilah perubatannya ialah dismenorea. Ia merujuk kepada kesakitan yang kamu alami semasa permulaan period. Ia mungkin lebih teruk semasa 2 hari pertama dan tidak semestinya akan dialami setiap kali kamu period. Untuk sesetengah gadis, mereka mengalami senggugut yang teruk manakala yang lainnya, cuma kesakitan yang agak sederhana atau sedikit.

sebenarnya aku da dpt agak dap aku akan period menandakan beberapa tanda2 nk period da ade mcm 
*asyik naik angin je 

*asyik nak makan asam je 
*rasa sakit2 kt breast or perut mcm kembung semaca je 

*rasa nk muntah2... tak tau nape 


haa... tanda2 d atas adalah tanda2 yg aku ksn sllu terjd kt diri aku org laen xtau la mcm mna....
dlu klu period mst mak aku tlg letakkan myk pns... sekarang kna la bt sndri da dok jauh dari mak kn...sobbss... betapa sedihnya sy skrg ni... ma miss u so much.... uhuuuu ... haii... da skt2 ni bestny klu dpt tdo kat katil yg lembut lg empuk... ermmm xboleh...xboleh keje msh byk lg bibiyana... 
ok la nk smbg keje dlu la... skt2 gak keje xkn xnak bt kot...ehee aku pekerja baik la...
ok la wa nk chow lu lah... okey take care ollsss... muahkksss............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ahlan wa sahlan !!!
terima kasih kerana sudi tinggalkan komen...