Halaman Rumah Aku

Nuffnang Ads

Pengikut

26 Jun 2012

Menjelajah Gua Sang Kelembai part 1

Lokasi : gua sang kelembai, Kampar, perak
Waktu : 11 pagi
Tarikh : 23 jun 2012

Sabtu yg lepas aku bersama2 dgn bdk2 satu ofis aku seramai 8 org termasuk mak n ayah akak seofis aku yg di bantu oleh juru pandu arah telah menjelajah gua sang kelembai di kamapar, perak.. sejujurnya mmg aku sgt kagum dgn ciptaan-Nya akan tetapi dlm kekaguman itu ade perkara-perkara pelik yg tlh terjadi kat kita org... memandangkan husband akak seofis aku pandai berubat tapi dgn cara yg betul la so ade sesuatu tlg mengikut kami balik bersama...
Kebetulan pula kami ade terambil batu yg kat gua tersebut... tapi juru pandu arah kate xpe amik so kitaorg amik la... tp xtau plk ade benda yg tinggal kat batu tu... takut tak yah ckp la mmg compom2 takut...
Kejadian yg paling menakutkan adalah apibila kete yg kami naiki melalui highway nak balik KL so aku dengan kawan aku yg kt belakang da tido...tapi tiba2 aku terkejut sbb abg jamal hentikan kete... so dia ckp pintu belah aku xtutup dengan rapat so aku tutp la... msh gak berkelip2 lampu sbb pintu xttp rapat... keempat2 pintu da kami tutup tp ttp berkelip2 lampu merah kat kete... so kwn aku yg naik kete satu lg dtg kat kete kami then tny nape so kami bgtau la pintu xrapat tapi aku suh dia try tgk bonet rapat ke x... tp ya Allah rupa2ny bonet x d tutp dgn rapat... kami pon pelik sbb tadi msa isi brg kami da cek mmg da d tutup... kami sma amik keputusan mendiamkan diri je...

So kami meneruskan perjlnan pulang ke KL... tp Alhamdulillah kami selamat smpai ke KL... abg jamal pesan smpai je kat umah bg salam then baca ayat kursi InsyaAllah xkan ade pape yg terjadi... smpai je umh aku mandi then siap2 tok tdo... mmg lena la tdo... tp bersyukur sgt2 sbb xde pape yg buruk terjd...

p/s: lps ni planning nak g makan setimboat plk...yipppee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ahlan wa sahlan !!!
terima kasih kerana sudi tinggalkan komen...