Halaman Rumah Aku

Nuffnang Ads

Pengikut

04 Ogos 2011

Ramadhan di perantauan lg...

da lma x update dlm blog aku ni... cepat betul masa berlalu ... tup tap tup tap da masok bln ogos da dan ari ni da 4 ari umat islam mengerjakan ibadah puasa tapi baru malam tadi aku berkesempatan menuniakan solat tarawikh... tau ni da msok taun ke 5 aku puasa di ratau orang yela 4 taun sebelum ni aku pose kat kedah sbb study skrg ni pose kat rantau org tp kt kl sebab da keje... klu sempat pose kat umah pon da nak dekat abes pose da dalam 2 hari mcm 2 la smpt...

tapi bebrapa mggu lg da nak balik kg sebab da nak raya... hurmm balik kg 28 0ogos nthen balik kl maybe 5 sepetember ni coz akak nak kawen da...

okeyla pape pon slmt menjalani ibadah pose d bulan yg penuh berkah ini... sebelum 2 jgn lpa niat pose tau... dan selamat berbuka pose nti...


Lafaz niat puasa fardhu Ramadan
Niat puasa RamadanErtinya: Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.
Doa Ketika Berbuka Puasa
Doa berbuka puasaErtinya: Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ahlan wa sahlan !!!
terima kasih kerana sudi tinggalkan komen...